KONSPEKT ZAJĘĆ
1. PROWADZĄCY: mgr Mariola Falis-Bohdanowicz. 2. GRUPA WIEKOWA: kl. III-V SP. 3. TEMAT: Jesienne bukiety. 4. CELE ZAJĘĆ:
OPERACYJNE CELE ZAJĘĆ: · Dzieci znają pory roku. · Odróżniają je od siebie, wiedzą, czym się charakteryzują. · Znają wierszyki i piosenki związane z jesienią. · Potrafią dostosować ubiór do warunków atmosferycznych.
REWALIDACYJNE CELE ZAJĘĆ: · Usprawnianie widzenia. · Koordynacji wzrokowo-ruchowej. · Rozwój sprawności manualnej. · Uczenie cierpliwości, dyscypliny i estetyki pracy. · Rozwój inwencji plastycznej.
5. PLAN ZAJĘĆ.
WSTĘP: · Powitanie obecnych. · Przedstawienie tematu zajęć.
Uwagi metodyczne: · Praca zbiorowa. · Metoda słowna.
ROZWINIĘCIE: · Przedstawienie dzieciom ilustracji czterech pór roku. · Wskazanie i wybór odpowiednich obrazków. · Słuchanie wiersza o jesieni. · Rozmowy na temat jesieni – wypowiedzi dzieci, rozwiązywanie zagadek. · Konieczność ruchu na świeżym powietrzu. · Zajęcia praktyczne – wybór ubioru odpowiedniego na jesienne spacery. · Zabawa ruchowa przy muzyce – spacer po lesie ( omijanie przeszkód, przeskakiwanie, schylanie się itp. ). · Zajęcia plastyczne – wykonanie jesiennych bukietów. Ozdabianie papierowych wazonów z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.
UWAGI METODYCZNE: · Praca indywidualna, zbiorowa. · Metody: słowna, oglądowa, czynna. · Środki dydaktyczne: ilustracje, przedstawiające cztery pory roku, tekst wiersza, zagadki i rebusy, różne części garderoby, magnetofon, kaseta, ławeczki, skakanki, różne przeszkody, formy wazonów, plastelina, kredki, pisaki, papier kolorowy, materiały, liście, klej, nożyczki.
ZAKOŃCZENIE: · Ocena prac dzieci. · Wystawa jesiennych bukietów. · Porządkowanie miejsca pracy · Podziękowanie za wspólne zajęcia.
UWAGI METODYCZNE: · Metoda słowna i czynna · Forma pracy – zbiorowa. · Środki dydaktyczne: tablica, szpilki, ściereczki, miotła. |